جمع‌آوری روزانه ۲۰ تن زباله از سطح شهر مریانج

شهردار مریانج از جمع‌آوری روزانه ۲۰ تن زباله شهری و کارگاهی از سطح این شهر خبر داد.

محسن معصوم‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به جمع‌آوری زباله اظهار کرد: مأموران جمع‌آوری زباله شهری مریانج روزانه نزدیک به ۲۰ تن زباله خانگی و صنعتی جمع‌آوری می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مریانج در ناحیه صنعتی قرار گرفته است نیمی از زباله‌های موجود کارگاهی هستند.

شهردار مریانج بیان کرد: موفق شدیم در دو سال گذشته سکوی زباله‌ای را در حومه شهر احداث کنیم تا برای تخلیه زباله، مجبور نباشیم از سکوی تخلیه شهرداری همدان استفاده کنیم.

وی گفت: این عمل نیز از لحاظ هزینه برای شهرداری سودآوری داشت و حتی در این سکو نیز زباله‌های روستاهای اطراف نیز تخلیه می‌شود و هزینه آن توسط دهیاری‌ها به حساب شهرداری واریز می‌شود.

معصوم‌علیزاده تصریح کرد: همچنین کامیون زباله شهرداری مریانج نیز هر دو روز یک بار به محل دفن زباله که توسط سازمان محیط زیست مشخص شده است، می‌رود.

وی با تقدیر از مردم برای همکاری در جمع‌آوری زباله در ۹ شب، گفت: آغاز این کار از یک سال و نیم پیش زده شد و مردم نیز به خوبی از آن استقبال کردند.

شهردار مریانج ادامه داد: جمع‌آوری زباله در شب از نظر بهداشتی نیز مورد تأیید است و یک حسن دیگری هم که دارد این است که مردم در ابتدای صبح با خروج از منازل خود دیگر شاهد کیسه‌های زباله و بوی بد آنها نیستند.

وی از مردم خواست تا زباله‌های خودشان را قبل از ساعت ۹ شب در باکس‌های زباله خالی کنند و تأکید کرد: تعداد ۱۷۰ باکس زباله در سطح شهر و شهرک‌های زیبا و آفتاب وجود دارد.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: ریختن زباله‌ها در باکس‌های زباله باعث می‌شود حیوانات مزاحم از قبیل گربه و حشرات در سطح شهر پخش نشوند و از جاری شدن شیرابه‌های زباله نیز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: از شهروندان خواهشمند هستیم که زباله‌های تر و خشک خود را به صورت تفکیک کرده بیرون از منزل قرار دهند تا عملیات بازیافت آن به خوبی انجام شود.

شهردار مریانج یادآور شد: مأموران جمع‌آوری زباله شهرداری مریانج در قالب دو اکیپ سه‌ نفره از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح عملیات جمع‌آوری زباله را انجام می‌دهند.

وی از اجرای طرحی برای رفت و روب شهر خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری طرحی را اجرا کردیم که با موفقیت مواجه شد و شهر قبل از ساعت ۸ صبح توسط نیروهای زحمتکش شهرداری جارو و تمیز شده است.

شهردار مریانج ادامه داد: ابتدا با افزایش نسبی تعداد رفتگران توانستیم با شروع کار از ساعت ۴ صبح زمینه را برای پاک‌سازی معابر اصلی قبل از ساعت ۸ فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح تمام معابر اصلی قبل از اینکه مردم از منازل خود خارج شوند نظافت شده است.

نوشته های مرتبط