کوهپیمایی آفرودسواران در کوه‌های مریانج همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مریانج، انگار حواشی حضور خودروهای ۲ دیفرانسیل در دامنه الوند، به دشت میشان خلاصه نشده و در ادامه این حرکت ناپسند و به دور از اخلاق ورزشی، جمعی از کمیته آفرودسواران، حضور در کوه‌های مناطق مریانج را هدف قرار داده‌اند.
روزهای گذشته در فضای مجازی عکس و عنوانی دست به دست شد مبنی بر “کمیته ۲ دیفرانسیل‌های استان بر فراز کوه‌های مریانج” که نشانگر حضور دوباره خودروهای آفرود در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بود.
انگار حضور آفرودسواران در دشت میشان و در دامنه الوند کافی نبود تا مسئولان امر برای نجات طبیعت از دست دو دیفرانسیل‌ها کاری انجام دهند و مدتی است که حضور این ورزشکاران در مناطق کوهستانی مریانج دردسرساز شده است.
پاسداشت محیط زیست وظیفه مهم نسل فعلی است زیرا طبیعت، امانت آیندگان در زمان ما هستند و تأکیدات مقام معظم رهبری نیز بر این بوده است که باید اقداماتی برای حفاظت و حراست از محیط زیست، انجام شود.
متأسفانه مدعیان پاسداری از محیط‌زیست و دستگاه ورزش بر تخریب طبیعت سکوت اختیار کرده‌اند و در برابر حضور غیر قانونی این ورزشکاران آفرودسوار هیچ واکنشی از خود نشان نمی‎دهند.
به راستی مراجع نظارت بر این پدیده نوظهور چه کسانی هستند که اینگونه خودروهای‌ دو دیفرانسیل، سوار بر محیط زیست می‌شوند و برای تفریح چند ساعته خود بر پیکر نیمه‌جان محیط زیست ضربه وارد می‌کنند.
طبق دستور رئیس فدارسیون اتومبیلرانی کشور حضور در مناطق کوهستانی و طبیعت، چه برای برگزاری مسابقه و چه برای انجام تمرینات ممنوع بوده است و مسئولان ذی‌ربط می‎توانند نسبت به احقاق حقوق از دست رفته طبیعت اقدام کنند.
هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان که این‌ روزها با رئیس جدیدش جلو می‌رود، هیچگونه نظارتی بر کمیته‌های زیرمجموعه خود را ندارد و کنترل کردن رئیس این هیأت از شهرستان نهاوند، نیز نیاز این ورزش را برطرف نکرده است.
photo_2016-06-13_08-18-48
متأسفانه نگارنده این مطالب بارها به عینه شاهد بوده است که بسیاری از خودروهای آفرود در روزهای جمعه که مردم برای سپری کردن اوقات خود به دامن طبیعت می‌روند، با حضور در مناطق بکر و کوهستانی و همچنین دره‌های سرسبز مریانج و مسیر امامزاده کوه باعث برهم زدن اکوسیستم منطقه می‎شوند.
ای کاش حراست اداره کل ورزش و جوانان استان همدان کار خود را کمی فراتر کند و به جای رسیدگی به کارت خبرنگاران در مسابقات مختلف، این موضوع و پدیده نوظهور را بررسی کرده و علل حضور غیرقانونی ورزشکاران خودش را در مناطق کوهستانی و طبیعی پیدا، و با عاملان آن برخورد کند.
قابل توجه دایه‌های مهربان‌تر از مادر محیط زیست که هنوز یک ماه از شاهکار خودشان در دشت میشان نگذشته است، که اینگونه رانندگان خودروهای‌ ۲ دیفرانسل، طبیعت و محیط زیست را زیر چرخ‌های سنگین خود “له” می‌کنند.
متأسفانه پیگیری‌های ما برای گفت‌وگو با مسئولان هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان به جایی نرسید و کسی در این هیأت جوابگوی سؤالات ما نبود و این بار نیز به جای حل مسأله، صورت مسأله را به طور کامل پاک کردند.
شاید مهمترین جبهه‌گیری مسئولان در برابر این پدیده نوظهور، این باشد که این ورزشکاران بدون هماهنگی ما در این مناطق حاضر شده‌اند، اما ای کاش این متخلفان آفرودسوار با جریمه مالی و محرومیت از حضور در مسابقات مواجه شوند تا بار دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی در منطقه نباشیم.
انتهای پیام/

 

نوشته های مرتبط