گزارش‌های ساواک از برگزاری مراسم چهلم مرحوم مصطفی خمینی(ره) در مریانج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مریانج، سوابق درخشان روستائیان در انقلاب اسلامی نشان‌دهنده همراهی و همگامی آنها با نهضت اسلامی و امام خمینی (ره) است که مرکز اسناد انقلاب اسلامی گزارش کاملی از خیزش روستائیان منتشر کرده در یک قسمت از این گزارش که از اسناد به جا مانده از ساواک است مربوط به برگزاری مراسم چهلم سید مصطفی خمینی در مریانج است.

گزارش فعالیت‌های ضد رژیم ملعون ایران به رهبری داریوش فروهر در ۵۶/۹/۱ مصادف با عید قربان در حوالی کرج در کاروانسرای سنگی فصلی جدید از تحرکات ملیون را در مناطق روستایی به دنبال داشت. هر چند با ضرب و جرح این نیروها توسط نیروهای شبه‌دولتی تحرک کم تأثیر می‌نمود؛ لیکن برای مدت‌ها در محاورات و سخنرانی‌های سیاسی موضوع بحث قرار گرفت و از آن به عنوان حمله‌ی رژیم بهره‌برداری شد. این موضوع از سوی دیگر حاکی از آن است که این اقدامات در حوزه‌های خارج از مراکز شهری امکان تحقق دارد.

در ادامه‌ی این فعالیت‌های ضد رژیم در مناطق روستایی، در ۵۶/۹/۶ اعلامیه ضد رژیم پخش و در دیوار مدرسه راهنمایی منطقه‌ای واقع در سادات محله حوزه استحفاظی ژاندارمری کتالم نصب گردید. این فعالیت‌ها به مناسبت مجلس چهلم مصطفی خمینی در مریانج از توابع همدان بدون هماهنگی با ژاندارمری منطقه انجام شده بود و این مراسم به همت فردی به نام یارمحمدی  برگزار شد.

گفتنی است مراسم چهلمین روز شهادت فرزند امام خمینی(ره) در مریانج برگزار شده و در آن زمان تنها در سه شهر تبریز، قم و مریانج، مراسم سوگواری چهلمین روز شهادت حاج مصطفی خمینی برگزار شده و خبر آن در رسانه‌ها منتشر شد.

نوشته های مرتبط