نوسازی ساختمان مرکزی آتش‌نشانی مریانج / اضافه شدن یک خودرو سنگین به ناوگان‌ آتش‌نشانی

شهردار مریانج گفت: ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی مریانج به دلیل قدیمی بودن، تخریب و ساختمان جدید در حال احداث است.

محسن معصوم‌علیزاده با اشاره به تجهیز آتش‌نشانی مریانج، اظهار کرد: در اولین قدم برای تجهیز آتش‌نشانی مریانج، یک دستگاه خودرو سنگین با امکانات روز به ناوگان موتوری اضافه شده است.

وی ادامه داد: این خودرو در حال حاضر مجهز به وسایل و امکانات به‌روز اطفاء حریق و امداد و نجات است و به دنبال اضافه کردن وسایل دیگری از جمله جک و فک نیز هستیم تا به طور کامل وسایل امدادی نیز مهیا شود.

شهردار مریانج از نوسازی کامل ساختمان مرکزی آتش‌نشانی مریانج خبر داد و افزود: ساختمان قدیم این ایستگاه در یک طبقه بود که به دلیل استاندارد نبودن و فرسوده شدن به طور کامل تخریب شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ساختمان مرکزی آتش‌نشانی مریانج در حال احداث است که این ساختمان به زیربنایی بالغ بر ۲۴۰ متر مربع در دو طبقه طراحی شده است.

معصوم‌علیزاده افزود: از مزید‌های این ایستگاه می‌توان به سالن اختصاصی برای ورزش آتش‌نشانان، سالن استراحت، دفتر رئیس مرکز، دسترسی آسان به آشیانه خودروها و… اشاره کرد.

وی با اشاره به اعزام آتش‌نشانان به عملیات‌های مختلف در شش ماهه سال جاری در مریانج، اظهار کرد: ۵۵ مورد اعزام به عملیات اطفاء حریق و ۳۶ مورد اعزام به عملیات امداد و نجات در شش کاه نخست سال‌جاری توسط آتش‌نشانان مریانجی به ثبت رسیده است.

شهردار مریانج ادامه داد: در این مدت نیروهای آتش‌نشان شهرداری مریانج به ۵۵ عملیات اطفاء حریق اعزام شدند که از این تعداد، ۲۶ مورد آن غیر عمد و ۲۹ مورد نیز عمدی تشخیص داده شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این عملیات‌ها هیچ مصدوم و فوت شده‌ای وجود نداشته است که این بسیار خوشحال کننده است.

معصوم‌علیزاده از انجام عملیات امداد و نجات نیز خبر داد و تصریح کرد: ۳۶ عملیات امداد و نجات در شش ماهه نخست سال جاری برای این ایستگاه ثبت شده که ۳۵ مورد غیر عمد و ۱ مورد عمدی بوده است.

وی به تعداد فوت شدگان و مجروحین این عملیات‌ها اشاره کرد و گفت: در این مدت متأسفانه یک نفر در عملیات امداد و نجات فوت شده و ۹ نفر در این عملیات‌ها مجروح و مصدوم دشده‌اند.

شهردار مریانج عمده موارد اطفاء حریق و همچنین امداد و نجات را مربوط به عملیات‌های درون شهری دانست و افزود: در این مدت تعداد ۲۵ عملیات برون شهری، ۴۵ مورد درون شهری و ۱۱ مورد روستایی ثبت شده است.

وی تعداد عملیات‌های اطفاء حریق در هفت ماهه سال جاری را به تفکیک بیان کرد و گفت: از ۵۵ عملیات ۱۱ مورد کارگاهی، ۱ مورد تجاری، ۷ مورد مسکونی، ۲ مورد فضای سبز، ۸ مورد مزروعی، ۱۸ مورد زمین‌های بایر، ۲ مورد خدماتی، ۵ مورد وسیله نقلیه و ۱ مورد نیز سایر عملیات‌ها بوده است.

معصوم‌علیزاده به تفکیک عملیات‌های امداد و نجات نیز اشاره کرد و افزود: از تعداد ۳۶ عملیات امداد و نجات، ۳ مورد آب گرفتگی، ۷ مورد محبوس شدن، ۵ مورد تصادف، ۵ مورد نجات حیوانات، ۱۴ مورد مهار حیوانات و ۲ مورد نیز سایر عملیات‌ها بوده است.

وی یادآور شد: امیدواریم که شهروندان با رعایت نکات ایمنی، همواره برای داشتن شهر و خانه‌ای ایمن تلاش کنند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

شهردار مریانج خاطرنشان کرد: خوشبختانه با هشدارها و آموزش‌هایی که به شورندان داده شده است، آمار عملیات‌های ثبت شده در آتش‌نشانی مریانج نسبت به میانگین دو سال گذشته به نصف کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

نوشته های مرتبط