مشکلات تحصیلی در شهر مریانج بررسی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مریانج، شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای سالامی شهر مریانج به منظوری بررسی علل و پیشگیری از آسیبهای تحصیلی در دانش آموزان مریانجی، جلسهای را با حضور مدیران مدارس سطح شهر مریانج برگزار کردند.

در این جلسه ابتدا شهردار مریانج  پس از تقدیر و تشکر از مدیران مدارس به بیان دیدگاه ها و رویکردهای مختلف در رابطه مسائل فرهنگی و آموزشی پرداخت و اظهار داشت: توسعه پایدار شهری بدون توسعه فرهنگی وآموزشی امکان پذیر نخواهد بود.

محسن معصوم علیزاده به نقش نهادهای فرهنگی وآموزشی خصوصاً مدارس در توسعه پایدار شهری اشاره نمود و بیان داشت: مدیران و فرهنگیان می توانند نقشی سازنده وپر رنگ در جهت دهی دانش آموزان وتربیت شهروند مطلوب و نیروی انسانی کارآمد ،فرهیخته وخردورز داشته باشند.

وی ضمن بیان فرصت ها وچالش های موجود ازمدیران خواست جهت ارتقاء سطح آموزشی مدارس برنامه ریزی جامع نمایند.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مریانج با اشاره به مشکلات تحصیلی دانش آموازن اظهار کرد: مشکلات تحصیلی موجب هدر رفتن منابع مالی و انسانی فرارانی می شود و بهبود کارایی نظام های آموزشی تا حد زیادی به جلو گیری از اتلاف یا کاهش افت تحصیلی بستگی دارد.

حمیدرضا مظاهری ادامه داد: خسارات ناشی از شکست تحصیلی،مطالعه جامع و پیگیرانه وضعیت آموزشی و تحصیلی دانش آموزان را می طلبد تا با شناخت عوامل احتمالی ایجاد کننده افت، راه موفقیت بیشتر دانش آموزان را هموار گردد.

ووی تصریح کرد: در سنوات اخیر ذهن دلسوزان نظام تعلیم و تربیت را به خود مشغول نموده و جهت جلوگیری از این پدیده راهکارهای متفاوتی ارائه شده است. راهکارهای عملیاتی و کاربردی،که بعضأ مثمر ثمر بوده و نتایج مثبتی نیز در برداشته است.

در ادامه این جلسه نیز مدیران مدارس سطح شهر مریانج، از معایب و محاسن مدارس و همچنین وضعیت تحصسلی دانش آموزان نکاتی را مطرح کردن و در این میان نیز مواردی برای بهتر شدن وضعیت آموزشی مداس مطرح شد و مقرر شد نکات مطروحه در این جلسه توسط کارشناسان بررسی و راهکارهای مناسبی اتخاذ گردد.

انتهای پیام/

55

نوشته های مرتبط