«صبحانه به صرف یک فنجان کتاب داغ» در کتابخانه مریانج

نشست «صبحانه به صرف یک فنجان کتاب داغ» به همت کتابخانه عمومی شهید حبیب الله مظاهری شهر مریانج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛کتابدار مسئول کتابخانه شهید مظاهری، اظهار داشت: این برنامه فرهنگی در راستای تحقق سیاست‌های سال ۱۳۹۵ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که سال خواندن نامگذاری شده است، جهت  تبلیغ و ترویج کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه اردیبهشت ماه برگزار شد.

زینب رهبر ادب، بیان داشت: در این نشست علاوه بر معرفی کتاب “نیلوفر نیایش” نوشته حسین سیدی، توسط مسئول کتابخانه عمومی شهید مظاهری مریانج، کتاب جاذبه و دافعه امام علی نوشته استاد شهید مرتضی مطهری، توسط پریسا مظاهری، صفورا استادی، لیلا جانی پور و کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته محمدرضا سرشار توسط زهرا شهبازی، اسما مظاهری و خاطره امین پور، برای حضار به صورت گروهی و شفاهی نقل شد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبین روبه‌رو گشت.

وی ضمن اشاره به سنت شفاهی گویی و نقالی در تاریخ و فرهنگ ایران زمین و همچنین علاقه مردم به شنیدن، اظهار داشت: ما می‌توانیم با بهره‌گیری از شیوهای سنتی و ویژگی‌های فرهنگی با قالبی خلاقانه و نو، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گامی مثبت و مؤثر برداریم.

گفتنی است، در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس و هدیه از معرفی کنندگان کتاب‌ها، مدیر و دبیر ادبیات دبیرستان اندیشه مریانج توسط رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان، قدردانی شد.

 

GuHp0

نوشته های مرتبط