برگزاری جلسه بررسی مشکلات بهداشتی و آبفای مریانج

به گزارش روابط عمومی شهرداری مریانج، به همت شورای اسلامی و شهرداری مریانج جلسه به منظور مرتفع شدن مشکلات آب و فاضلاب و همچنین بهداشت مریانج با حضور مدیران شهرتانی این دو نهاد با شهردار و اعضای شورای شهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مظاهری رئیس شورای شهر مریانج گزارشاتی از روند مشکلات بهداشتی و آب و فاضلاب و همچنین شیوع بیماری اسهال و استفراغ در مریانج و ایجاد نا اطیمنانی مردم نسبت به سیستم آب شهری را ارائه کرد و در پایان خواستار گسترش فعالیت‌های مرکز درمانی بهداشتی مریانج و ایجاد ایستگاه اورژانس در این شهر شد.

سپس اعضای شورای شهر حاضر در این جلسه هر کدام نقطه نظرات و ارائه راهکارهای خود را بیان نمودند و در ادامه شهردار مریانج نیز پاره‌ای از مشکلات بهداشتی و همچنین فرسوده بودن سیستم دفع فاضلاب مریانج را بیان کرد.

همچنین مدیران مرکز بهداشت و آبفای استان نیز هرکدام توضیحاتی را در خصوص مسائل پیش آمده بیان کردند.

در پایان نیز مقرر شد از طرف مرکز بهداشت شهرستان در کارگروه بهداشت تدابیر لازم برای جداسازی سیستم فاضلاب و جداسازی آن از آبیاری مزارع اتخاذ گردد.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا آبفای شهرستان تلاشهای لازم را برای جذب اعتبارات مبنی بر اصلاح شبکه دفع فاضلاب قدیم شهر و استفاده از لوله گذاری پلی اتیلن انجام دهد.

در این جلسه قرار شد تا جلسات مشترکی بین شواری شهر مریانج با ادارت بهداشت و آبفای شهرستان هر سه ماه یکبار برگزار شود.

مقرر شد تا مرکز بهداشت و آبفای شهرستان زمینه برگزاری کلاسهای آموزشی و اطلاع رسانی مطلوب به شهروندان مریانج از طرق مختلف را فراهم سازند و یا در نهایت بتوانند از تریبون نماز جمعه برای این امر استفاده کنند.

در این جلسه شد تدابیری توسط هر دو نهاد و شواری شهر اتخاذ شود تا مردم از خطرات مصرف آب چاههای خانگی مطلع شده و از این عمل امتناع کنند.

و در آخر مقرر شد تا نظارت مطلوب و مدونی از مسائل بهداشتی و آبی شهر مریانج توسط مرکز بهداشت شهرستان صورت پذیرد.

 

DSCF7560DSCF7562DSCF7565DSCF7564DSCF7570DSCF7557

نوشته های مرتبط