آغاز عملیات هرس و بازپیرایی پاییزه درختان در مریانج

به گزارش روابط عمومی شهرداری مریانج، مدیر فضای سبز شهرداری مریانج از آغاز عملیات هرس درختان در این شهر خبر داد.

مهدی جبرئیلی از آغاز عملیات هرس درختان شهر مریانج خبر داد و اظهار داشت: عملیات هرس درختان در راستای باز پیرایی و فرم دهی شاخه‌های درختان انجام می‌گیرد چرا که در زیبایی منظر شهری، گسترش و رشد بهتر تاج درختان اهمیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ و نگهداری از درختان شهری از اولویت‌های شهرداری برای مناسب سازی چهره شهر است، گفت: برقراری توازن بین اندام‌های هوایی و زیرزمینی، زیباسازی منظر شهری و ایجاد دید کافی در تقاطع‌های اصلی و فرعی از اهداف اجرای هرس درختان است.

مدیر فضای سبز شهرداری مریانج ادامه داد: محدود کردن رشد و کوتاه کردن ارتفاع درخت برای تسهیل در عملیات سم پاشی، جوان کردن درختان مسن، حذف شاخه های خشک، آفت زده و بیمار، ایجاد شرایط مناسب برای ورود نور و هوا به درون شاخه ها و پراکندگی نقاط متراکم را از دیگر اهداف این عملیات است.

وی گفت: تدارکات لازم برای هرس درختان فراهم شده و موارد ایمنی نیز لحاظ می‌شود.

جبرئیلی بیان کرد: با تاکید بر اینکه در انجام عملیات هرس به نوع گیاه، سن، موقعیت، سلامت، فرم اولیه و شدت میزان هرس توجه می شود

وی تصریح کرد: این اقدام به طور هماهنگ و در تمامی مناطق شهر مریانج به طور علمی و کارشناسی شده با استناد به دستورالعمل تدوین شده توسط واحد فضای سبز انجام می‌شود.

مدیر فضای سبز شهرداری مریانج با بیان اینکه سعی شده قبل از آغاز یخبندان، بخش عمده هرس درختان انجام شود، گفت: گروه‌های عملیات هرس درختان نکات لازم نظیر ضد عفونی کردن وسایل و ادوات هرس درختان، استفاده از چسپ مخصوص باغبانی، جمع آوری و انتقال سریع سرشاخه ها، رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن کارگران برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی را رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/

DSC00367 DSC00527

نوشته های مرتبط